בית הספר להנדסת תעשייה וניהול: תואר שני

תכנית הלימודים לתואר שני בהנדסת תעשייה וניהול

תכנית הלימודים לתואר שני בהנדסת תעשיה וניהול היא בת 42 נקודות זכות (ללא התחשבות בהשלמות על בסיס לימודים במסגרת תואר ראשון) וכוללת:

  • עבודת הגמר בהיקף של 4 נקודות זכות.
  • קורסים אקדמיים בהיקף של 38 נקודות (מעבר לדרישות השלמה, אם דרושות).
  • חובת השתתפות בסמינר מחקר.

שימו לב: הכרה של עד 9 נקודות זכות תינתן למועמדים שסיימו או עברו מתוכנית מוכרת לתואר שני בהנדסת תעשייה וניהול או מתחום רלוונטי אחר.

שימו לב:

  • ההחלטה לגבי הקורסים שיוצעו בכל שנת לימודים שמורה לראש בית הספר
  • משך הלימודים לתואר מוסמך יוגבל לשמונה סמסטרים
  • לסיום התואר נדרש ציון ממוצע של 75 לפחות
  • ציון עובר בקורס הינו ציון 65 ומעלה, למעט ציון 75 הנדרש כציון מעבר בפרויקט הגמר

קורסי תואר שני בהנדסת תעשייה וניהול

(לתקציר הקורס, לחצו על הכותרת)

שיטות אופטימיזציה בבינה מלאכותית

קורס זה מתמקד בטכניקות אופטימיזציה מתקדמות ובשילובן ביישומי בינה מלאכותית, תוך התמקדות במודלים עדכניים ולמידת מכונה. הקורס מכסה תכנות לינארי ולא לינארי, תכנות סטוכסטי ורובוסטי, ומציג כלים נפוצים כגון אלגוריתם הסימפלקס ושיטות של נקודה פנימית, וכן שיטות מתקדמות לא לינאריות כמו שיטת ניוטון. נוסף לכך, הקורס סוקר יישומים ייחודיים בתחום הבינה המלאכותית, לרבות רשתות עצביות ולמידה מבוססת חיזוקים, כדי להעמיק את הבנתם בשימוש באופטימיזציה לשיפור ביצועים ותוצאות. הקורס שם דגש על הבנה תיאורטית ויישומית של טכניקות אופטימיזציה בהקשרים מגוונים בעולם הבינה המלאכותית.


‫ ניהול ואסטרטגיה בעולם גלובלי ‫‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

קורס דיגיטלי מתקדם שמטרתו להכיר לסטודנטים מגוון מודלים ומושגים בנושאי ניהול ואסטרטגיה גלובלית וזאת במטרה לפתח את החשיבה האסטרטגית  וסל הכלים הניהוליים שלהם לקראת פיתוח קריירה ניהולית משמעותית בחברות סטארט-אפ או חברות ישראליות בינוניות-גדולות העוסקות בפעילות בינלאומית. במסגרת זו הסטודנטים ילמדו על מחקרים חדשים בתחום לצד מודלים חשובים שעוזרים להבין את ההבדלים הבין-תרבותיים הנוכחיים הקיימים גם במאה ה-21. המפגש הראשון והאחרון הינם מפגשי בזום. כל שאר הלמידה הינה במתכונת א-סינכרונית בהתאם לתוכניות לימוד מפורטות שישלחו מידי שבוע/שבועיים לסטודנטים.לפני כל שיעור ישלחו הוראות מפורטות לסטודנטים (באמצעות המודל) לינקים ייעודיים לצפייה וחומרי קריאה. הלמידה מתבצעת על ידי צפיה בסרטונים ייעודיים מצולמים וניתן לגשת אליהם דרך ה YouTube (לאחר קבלת לינק).  הסרטונים ערוכים כך שהסטודנטים יוכלו לעשות הפסקות יזומות ולהמשיך בלמידה בזמנם החופשי. תוכנית הלימודים כפופה לשינויים בתוכן בהתאם לצורך.  במידת הצורך יתכן ויקבע מפגש זום נוסף באמצע הקורס. ‫



‫ דיני קניין רוחני ‫‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

מטרת הקורס הינה הקניית ידע ומונחים בסיסיים בדיני קניין רוחני. היכרות ראשונית עם דיני הפטנטים, עיצובים, סימני מסחר, זכויות יוצרים, אינטרנט ופרטיות, בדגש על התנהלות ברשת האינטרנט ובתחום הדיגיטל. בקורס נלמד מהו קניין רוחני, אילו זכויות קניין רוחני קיימות ואילו זכויות יש צורך לרשום ברשות הפטנטים, סימני המסחר והעיצובים בישראל על מנת לקבל בהן מונופול. נלמד על פטנטים, עיצובים, סימני מסחר, זכויות יוצרים, דיני אינטרנט, פרטיות ואבטחת מידע. במהלך הקורס יינתנו דוגמאות מחיי היום יום תוך יישום החומר הנלמד במציאות של חדשנות דיגיטאלית. ‫




‫ ניהול בינלאומי ‫

הקורס סוקר, מנתח ומבסס אמפירית אסטרטגיות וכלים לניהול חברות רב לאומיות בהקשר הגלובלי. הגישה הפדגוגית כוללת הרצאות, ניתוח אירועים ומצגות. הנושאים כוללים: ראשית, אפיון העידן העסקי הגלובלי והגדרת הסביבה הכלכלית, הפוליטית, המשפטית, הטכנולוגית וחברתית. שנית, אפיון תופעת האזוריות והשפעותיה על ניהול החברה הרב לאומית. שלישית, תיכון ותכנון של אסטרטגיות עסקיות בינלאומיות, מיזוגים, רכישות ושת"פ בינלאומיים. רביעית, סוגיות ניהול של חברות רב לאומיות בהקשר לטכנולוגיה, מחקר ופיתוח, תפעול וייצור, שיווק, מכירות ושירות לאחר מכירה, משאבי אנוש, חשבונאות ומיסוי. בין השאר ניתן ביטוי לשרשראות אספקה גלובליות, מיקום של יחידות אזוריות, גישות ופתרונות ייחודיים למגזרים עסקיים שונים, אסטרטגיות של חברות הזנק, ניהול סיכונים וחברות טכנולוגיות מבוססות אינטרנט. מעורבות הסטודנטים מעשירה את חווית הלימוד והשתתפות פעילה בדיונים מהווה חלק משמעותי של הקורס הזה. על כן, יש חשיבות להכנה לקראת הדיונים בכתה, לקריאת החומר והאירועים לפני ההרצאה ולהשתתפות בהצגת האירועים. עמוד הבית של הקורס כולל מצגות, מאמרים ואירועים. חומר נוסף יחולק לפי הצורך יתכן שילוב של מרצים אורחים בהרצאות. ‫



‫ מתודולוגיות וכלים בניהול מוצר ‫

‫ מטרת הקורס היא לספק לסטודנטים את ההבנה התאורטית והמעשית על תפקידו של מנהל מוצר בדגש על תחום ההייטק, מה הם תחומי האחריות שלו, הממשקים הארגוניים, התוצרים אותם עליו לספק, שיטות העבודה והכלים הרבים בהם הוא משתמש, על מנת להגדיר לבנות ולהשיק מוצרים מצליחים. בקורס נלמד מה הם השלבים באפיון ובניית מוצר: ייזום, בניית אסטרטגיה, הגדרת השוק, ולידציה, מחקר, איפיון, תיעדוף, שיטות ניהול פיתוח, ולידציה לפני השקה, אסטרטגיית השקה, מדידה, שיפור, ניהול חיים בשוק, עד סיום חיי המוצר. בוגרי הקורס יוכלו הן להיות אפקטיביים בעבודתם עם מנהלי מוצר בארגונים, והן להתמודד בעצמם על תפקידי ניהול מוצר בהביאם יידע וכלים פרקטיים. בוגרים מצטיינים יוכלו אף למנף את היידע שירכשו בקורס זה למימוש רעיונות יזמיים. ‫


‫ייזום וניהול חדשנות ארגונית

‫ המהפכה הדיגיטלית בשיאה ושינויים גדולים מתרחשים בקצב מסחרר. הלקוחות מצפים לקבל את רוב המידע בזמן ולכף יד וזה דורש מארגונים הקצאת משאבים, ידע ומיומנות טכנולוגית אשר אינה תמיד זמינה. ניתן להגדיר טרנספורמציה דיגיטלית כ: "מהלך מחודש של אימוץ טכנולוגיות חדשות ויצירת מודלים עסקיים במטרה לספק ללקוח הדיגיטלי חוויית שימוש ושירות ייחודיים במסע הצרכני מול הארגון, עד כדי תפיסה ארגונית והשילוב טכנולוגיות דיגיטליות במוצרים ושירותים". מטרת הקורס הינה לצייד את הלומדים בכלים לניהול והובלה מיזם טרנספורמציה דיגיטלית, לרבות שינוי מודלים עסקיים של ארגונים מבוססים. הקורס יכלול הצעות פרונטליות ותרגולים להנחיה אישית ועבודה בצוותים לתרגול המיומנות. אנו נעבור תחת הנדבכים הבאים:  • לרוב החברות אין בעיה של איך לפתח (מוצר/שירות דיגיטלי חדש) אלא מה לפתח ואיך להרוויח. • המדד העיקרי להצלחת מוצר/שירות דיגיטלי הינו הבנה מעמיקה של צרכי הלקוח + יכולות פנימיות + מודל עסקי ייחודי. מוצר / שירות דיגיטלי בלבד אינו מספק מודל עסקי נכון (דוגמה: זירוקס 1958, המציאו את מכונת הצילום אך לא הצליחו לשווקה בגלל עלותה הגבוהה, ולכן הם פיתחו מודל של "תשלום פר צילום")  • חדשנות וצמיחה כהליך מובנה: ניהול וטיפול בפרמטרים המהווים שונות בתהליך פיתוח המוצר/ שירות הדיגיטלי כתרומה להצלחה ולהקטנת הסיכון. כן נדון בניהול וטיפול בפרמטרים שונים בתהליך פיתוח המוצר/ שירות הדיגיטלי המשפיעים על ההצלחה ועל הקטנת הסיכון. 


‫ שיטות מתקדמות בניהול פרויקטים ‫

‫ ניהול פרויקטים הינו אחת מהפעילויות המרכזיות בארגונים בתעשייתיים ובארגונים אחרים. תחום זה מתקדם, מבוצעים בו עדכונים שוטפים למתודות המשמעותיות בתחום זה, ומאות מחקרים מפורסמים מדי שנה, ביחס לתחומי הידע השונים המרכיבים תחום זה. בשוק התחרותי הקיים בנושא ניהול פרויקטים, המטרה היא לתת יתרון לבוגרי הקורס, בכך שיעברו הכנה בסיסית לקראת בחינת ההסמכה בתחום ניהול הפרויקטים- PMP®, CAPM® מטעם העמותה העולמית לניהול פרויקטים- PMI®. זאת בנוסף לידע מקיף על שיטות עדכניות בניהול פרויקטים. כמו כן, לימוד עקרונות שיטות בניהול פרויקטים בגישת ה TOC ובגישת ה Agile. יושם דגש ביישום העקרונות במערכות מידע ממוחשבות לניהול פרויקטים, כגון MsProject. הקורס גם מדגיש נושא EI – soft skills כשיטה מתקדמת בניהול צוות הפרויקט.  ‫


‫ שיווק רב-ערוצי ומקוון ‫

‫ הקורס מבקש להקנות מושגי יסוד וידע בתחום השיווק, השיווק המקוון, והשיווק הרב-ערוצי. תתבצע היכרות עם סביבת הדיגיטל אשר הפכה את הארגונים השונים להיות מבוססי דאטה (Data Driven). הקורס בא להקנות ידע תיאורטי לצד כלים פרקטיים להאצת הצמיחה של הארגון בעת הזו של הטרנספורמציה הדיגיטלית תוך שימוש באמצעי שיווק, שירות ומכירה מסורתיים לצד מקוונים.  ‫


‫ חדשנות וטכנולוגיות שרשראות אספקה ‫

‫הקורס דן בהשלכות הניהוליות של ניהול וביצוע פעילויות ניהול מלאי והפצתו בקנה מידה לאומי ובינלאומי בעידן האינטרנט. שרשראות אספקה אחראיות להעברת מגוון רחב של פריטים בקנה מידה גיאוגרפי נרחב. על-מנת לתמוך בפעילותן, ארגוני תעשייה ומערכות שירותים מיישמים טכנולוגיות מתקדמות לניהול מלאי, תקשורת ועיבוד נתונים המאפשרות להם לנטר את פעילויות ותפקוקות שרשראות האספקה שלהם, לזהות צווארי בקבוק וכשלים לוגיסטיים ולשפרן בהתאם. הקורס יעסוק בהכרת פרוטוקולים לתקשורת והעברת נתוני שרשרת אספקה והמוצרים בה ובכללם EDI, שילוב של תגי RFID למעקב אחר פריטים משונעים ולניהול אוטומטי של מלאים במערכות רובוטיות ועוד.  ‫


‫ חשיבה עיצובית ‫

‫ חשיבה עיצובית מבוססת על המשמעות ועל משקל של העיצוב בעידן החברה. תהליכי יזמות וחשיבה עיצובית כוללים בתוכם שלבים שונים שיכולים לתרום לכל עסק באשר הוא. תפיסת הערך של חשיבה העיצובית מבוססת על עולם העיצוב, על התהליך העיצובי ועל היכולת לפתוח מוצר או שירות בצורה ממוקדת ומסחרית. חשיבה עיצובית הפכה להיות חלק מיישום משמעותי בתחום הניהול. השימוש בה תורם להענקת נדבכים נוספים לתהליכים הקיימים בארגונים ועסקים. תהליך החשיבה יצירתית על בסיס הבנת הצרכים ואמפתיה כלפי המשתמשים.  ‫


‫הנדסה פיננסית ‫

זהו קורס מתקדם במימון. הקורס מיועד לסטודנטים המעוניינים להרחיב את ידיעותיהם במימון, בשוק ההון, בידע תיאורטי עם הדגשים מעשיים. הסטודנטים ידרשו לבחון את הפרמטרים המקובלים על שוק ההון  ולהבינם באמצעות כלים מקובלים בשימוש בתחום הנדסה הפיננסית. הקורס יציג בפני התלמידים את המושגים המרכזיים בשוק ההון, הגופים העיקריים הפועלים בו, ואת מגוון הכלים המרכזיים שיישקלו לצורך קבלת מדיניות השקעה. הקורס עוסק במימון חוב, במניות ובניתוח תיקי השקעות, בסוגי הסיכונים הפנסיוני, חישובי סיכון-תועלת, וביכולות השקעה בשוק ההון. במהלך הקורס נעשה שימוש בפתרון בעיות החלטה פיננסיות על גיליון אלקטרוני. דרישות הקורס כוללות ידע בסיסי בשימוש במחשב והכרות עם הגיליון האלקטרוני אקסל.  ‫


‫ אסטרטגיות ביג דאטה בארגונים ‫

‫ תקציר הקורס:  מעברים של ארגונים לעיבוד של תכנים ומקיפים בקפים עצומים מחייב הטמעה של טכנולוגיות ותשתיות Big Data לניהולם. במקביל לשינוי הטכנולוגי, ארגונים נדרשים לשינויים תרבותיים, ארגוניים, תהליכים תפעוליים ולאיתור כוח אדם בעל מיומנויות התואמות ביישום ובהטמעת טכנולוגיות אלו. הקורס עוסק במעבר האסטרטגי של ארגונים לסביבת Big Data להפקת הערך המרבי מטכנולוגיות אלו תוך יישום השינויים המתבקשים משינוי בהיקפים שכאלה.  ‫

whatsapp
לייעוץ ופרטים נוספים
whatsapp
יצירת קשר
רוצה ללמוד בשנקר? מלא/י את פרטיך ואנחנו ניצור עמך קשר