לא רק לעבודה במפעל: פרשנות מקורית למגפיים האייקונים של "טימברלנד"

עדכונים

לא רק לעבודה במפעל: פרשנות מקורית למגפיים האייקונים של "טימברלנד"

סטודנטים מהמחלקה לעיצוב אופנה יצרו פרשנויות מקוריות ל-Yellow Boots האייקונים של חברת "טימברלנד", שהצגו בתערוכה מיוחדת ב"שנקר" ובחנויות המותג ברחבי הארץ. המגפיים הפופולאריים, שחוגגים בימים אלו 40 שנה(!), הפכו בידיהם לאובייקטים אמנותיים מרהיבים ויוצאי דופן, תוך התייחסות לערכים שהם נושאים עמם.

במסגרת שיתוף הפעולה עם טימברלנד, קיבלו הסטודנטים מקורס פנאי (בהנחיית אורית פרייליך) וקורס גברים (בהנחיית אילן בז'ה) 32 זוגות מגפיים, אותן חקרו, פירקו, חידשו, רקמו, הדביקו ועיצבו מחדש. בתום התהליך הלימודי והיצירתי, התקבל מגוון עשיר ומרתק של מגפיים בעלי אמירה ייחודית בשפה אישית.

כך למשל, יצרו מהן נוי דרור ונוי גולדשטיין גרסת פורצלן מעודנת, שני טי סרגה אותן ברוח זכרונותיה מתנועת "בני עקיבא" ואבישי ברגר "ריכך" אותן לנעלי בלט. העיצובים המפתיעים יוצגו באירוע חגיגי בלובי המחלקה לעיצוב אופנה ולאחר מכן ינדדו למיצגים נודדים ברחבי הארץ.

מגפי טימברלנד בגרסת הפורצלן של נוי דרור ונוי גולדשטיין (צילום: אחיקם בן-יוסף)

המגפיים המוכרים של חברת "טימברלנד" הוצגו לראשונה בשנת 1973 ושנים מספר לאחר מכן פותח הדגם החדשני העמיד למים. מה שהחל כאביזר נחוץ לפועלים, שהיו זקוקים לנעלי עבודה חזקות, עמידות וחסינות לתנאי שטח שונים, הפך עד מהירה לטרנד אופנתי בינלאומי.

מהשדות ומהמפעלים הם החלו להיראות על מדרכות הרחובות הטרנדיים ביותר והפכו לפריטי אופנה שיקיים שנעלו מעצבי דעת קהל, כמו גם של זמרים, שחקנים וסטייליסטים. כיום הם מיוצרים במגוון צבעים – מכחול עד ורוד ולבן – ואף הופקו בגרסאות מוגבלות עם עקבים, שילובי פרווה ועוד.

whatsapp
לייעוץ ופרטים נוספים
whatsapp
יצירת קשר
רוצה ללמוד בשנקר? מלא/י את פרטיך ואנחנו ניצור עמך קשר