צהריים בשנקר: אומת הברבי – סיפורה של הבובה הנמכרת בעולם

עדכונים

צהריים בשנקר: אומת הברבי – סיפורה של הבובה הנמכרת בעולם

מדי שנייה נמכרות ברחבי העולם 3 בובות "ברבי" – כמעט פי 24 (!) ממספר התינוקות הנולדים בארה"ב באותו חלקיק זמן. מאז הוצגה לראשונה בשנת 1959, הפכה הבובה למפורסמת והנמכרת ביותר בעולם, ובמקביל – גם לשנויה במחלוקת ומעוררת התנגדויות וביקורות רבות.

אמה הרוחנית של "ברבי" היתה רות הנדלר, מבעלי חברת הצעצועים Matel, שהבחינה כי בתה הקטנה מעדיפה לשחק בבובות הדומות למבוגרים על פני אלו הנראות כמו ילדים ותינוקות, כפי שרווח בשנות ה-50 המוקדמות של המאה ה-20.

במסגרת סדרת ההרצאות השבועית "צהריים בשנקר" יוקרן סרטה של סוזן סטרן "אומת הברבי", המגולל את סיפורה של הבובה המפורסמת בעולם ואת עלייתה ונפילתה של הנדלר, האישה שמאחוריה.

הצצה לסרט התיעודי "אומת הברבי":

55 שנים מאז הופעתה הראשונה של "ברבי", במהלכן נמכרה במיליארדי יחידות, היא ליוותה דורות של ילדות ברחבי העולם והשפיעה על תפיסת עולמן.

ברבות השנים החליפה הבובה האיקונית אינספור פריטי לבוש, תסרוקות וסיפורי חיים, הכירה את בן זוגה המיתולוגי קן ואף הספיקה להיפרד ממנו ולהמשיך לחיים חדשים. בתוך כך, התרבו המחאות אודות המודל הנשי הבלתי-אפשרי שהיא מייצגת והערכים החברתיים אותן מאמצות דרכה ילדות ברחבי העולם.

סרטה של סטרן סוקר את הדרך מגיבוש הקונספט של "ברבי" עד להפיכתה לפריט אספנים, תוך התייחסות לסוגיות של פמיניזם, מגדר, זהות ושיווק.

(בתמונה הראשית: צילום של lil'_wiz, Flickr – ברישיון שיתופי)

whatsapp
לייעוץ ופרטים נוספים
whatsapp
יצירת קשר
רוצה ללמוד בשנקר? מלא/י את פרטיך ואנחנו ניצור עמך קשר