צהריים בשנקר: איך הפכו הכרזות ליצירות אמנות ומה הקשר להולדת העיצוב הגרפי? ד"ר רות יסקין תרצה על תרבות חזותית וצריכה במאה ה-19

עדכונים

צהריים בשנקר: איך הפכו הכרזות ליצירות אמנות ומה הקשר להולדת העיצוב הגרפי? ד"ר רות יסקין תרצה על תרבות חזותית וצריכה במאה ה-19

מי המציא את הפרסומת? תחום העיצוב הגרפי לא היה קיים עד לפני כ-150 שנה, כך שמעצבי הכרזות הראשונות של התקופה המציאו להלכה את הפרסום המודרני המוכר לנו.

באותם ימים נהוג היה לתלות כרזות במרכזי הערים הסואנות, אך אדריכלים בצרפת וקריקטוריסטים באנגלית התלוננו כי הן מכערות את הרחובות, משבשות את המבט העירוני והופכות את המרחב הציבורי למרחב של שידול. יחד עם זאת, רבים מצאו אותן כייחודיות ומקוריות, החלו לאסוף אותן ואף ארגנו תערוכות ענק ברחבי אירופה וארה"ב, בין היתר גם בבתי ספר לאמנות. באמצעות כך נחשפו הסטודנטים לחידושי העיצוב הגרפי והתקשורת ברחבי העולם.

במסגרת סדרת ההרצאות "צהריים בשנקר", תתארח פרופ' רות יסקי מהמחלקה לאמנויות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ותספר על הפיכתה של הכרזה ליצירת אמנות ועל הדרך שסללה להולדת העיצוב הגרפי.

פרופ' איסקין מתמחה בקשר שבין תרבות חזותית ותרבות הצריכה, בדגש על המאה ה-19. לאחרונה פרסמה את ספרה "הכרזה כאמנות, פרסומת, עיצוב ואוקייבט לאספנות", שיצא לאור בארה"ב. 

whatsapp
לייעוץ ופרטים נוספים
whatsapp
יצירת קשר
רוצה ללמוד בשנקר? מלא/י את פרטיך ואנחנו ניצור עמך קשר