נכנסים לריכוז: סטודנטים מהמחלקה לעיצוב פנים, מבנה וסביבה תכננו ובנו מרחבי למידה חכמים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז

עדכונים

נכנסים לריכוז: סטודנטים מהמחלקה לעיצוב פנים, מבנה וסביבה תכננו ובנו מרחבי למידה חכמים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז

כ-11% מילדי העולם (בגילאי 4 עד 17) מאובחנים כבעלי הפרעות קשב וריכוז, כתוצאה מכך רבים מהם סובלים מבעיות לימודיות, התנהגותיות וחברתיות. במסגרת פרויקט מיוחד, המשלב בין אקדמיה למעורבות בקהילה, תכננו ובנו סטודנטים מהמחלקה לעיצוב פנים, מבנה וסביבה מרחבי למידה אינטגרטיביים המאפשרים לילדים אלו להשתלב בצורה מיטבית בכיתות מעורבות. 

במהלך השנה נפגשו תלמידי קורס "סטודיו תמאטי" עם ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז מבית הספר "הבילויים" ברמת-גן ושמעו מהם על צרכיהם המיוחדים. הם ביקרו בסביבת הלימודים שלהם, השתתפו בפעילויות חינוכיות המלוות את שגרת יומם והכירו את צוות החינוך המיוחד בבית הספר.

הסטודנטים שמעו הרצאות של איריס שני, מנכ"לית העמותה הישראלית להפרעות קשב "קווים ומחשבות", של מר מיכאל פינטו, מנהל בית הספר "הבילויים", ושל חברי הצוות החינוכי, באמצעותן הבינו את הדרישות והצרכים לתכנון סביבת לימוד ורסיטלית אופטימלית.

עובדים עם הילדים על הפיתוחים החדשים (צילום: אור איתן)

בהנחיית אפרת גלבוע – מרצה בכירה במחלקה ומרכזת לימודי התכן הדיגיטלי – פיתחו הסטודנטים מרחבי למידה עבור הילדים באמצעות כלי תכנון דיגיטליים חדשניים וייחודיים.

לאחר השלמת הפן התיאורטי והתכנוני, הם עסקו בסוגיות ייצור ממוחשב ועם השלמות קיימו יום פעילות עם ילדי כיתת החינוך המיוחד בבית הספר "הבילויים". יחד הם הרכיבו ריהוט חוץ אינטגרטיבי ייחודי בקנה מידה של 1:1, שתוכנן עבורם ויוצר בטכנולוגיות ממוחשבות, והילדים השמיעו את תובנותיהם ומסקנותיהם אודות הProjects שגובשו.

הפרויקט החברתי-Communal הייחודי יצא לדרך ביוזמתה ובהובלתה של גלבוע, בשיתוף היחידה למעורבות חברתית של שנקר, ובסיוע אקדמי של אדריכל עומר בר, אדריכל ליפשיץ ועוזר ההוראה ניר שובל.

בראש העמוד: ילדי ביה"ס "הבילויים" ברמת-גן מתנסים בבניית האובייקטים שיצרו הסטודנטים בקורס (צילום: אור איתן)

whatsapp
לייעוץ ופרטים נוספים
whatsapp
יצירת קשר
רוצה ללמוד בשנקר? מלא/י את פרטיך ואנחנו ניצור עמך קשר