זאת זכות לתת שירות? פרופ בירגיט מאגר, מחלוצות ומובילות תחום עיצוב השירות, העבירה סדנה בינלאומית בתכנית לתואר שני בעיצוב

מחקר

זאת זכות לתת שירות? פרופ בירגיט מאגר, מחלוצות ומובילות תחום עיצוב השירות, העבירה סדנה בינלאומית בתכנית לתואר שני בעיצוב

מהתור בדואר עד לשיעור באוניברסיטה, מאפליקציות סלולריות עד לחופשה מפנקת: שירות מלווה אותנו בכל רבדי חיינו, לעתים אף בלי שנבחין בכך, ומשפיע על חוויותינו, תחושותינו והתנהגותנו. בשנים האחרונות הפך השירות לאחד התחומים החשובים והמובילים בכלכלה העולמית, ובהתאמה – התפתח סביבו שדה מחקרי מקיף ורב-תחומי. מושג היסוד המרכזי בו עוסקים כיום חוקרים, מעצבים, יזמים ואנשים תעשייה הוא "עיצוב שירות" (Service Design) – ענף המתייחס לצרכן המקבל שירות: החל מחוויית ההמתנה שלו, עד למענה לו הוא זוכה ותגובתו בעקבותיו.

מה הקשר בין עיצוב לשירות וכיצד מחברים בין העולמות? פרופ' בירגיט מאגר – חוקרת בכירה באוניברסיטת קלן, מחלוצות ומובילות תחום עיצוב השירות בעולם – התארחה בתכנית לתואר שני בעיצוב והעבירה סדנה בינלאומית שעסקה בהיבטים חברתיים של עיצוב שירות. 

מה בין עיצוב לשירות? הסדנה הבינלאומית בתכנית לתואר שני בעיצוב (צילום: אחיקם בן-יוסף)

בהרצאה מרתקת שפתחה את ביקורה, סיפרה פרופ' מאגר כיצד החליף השירות את המוצר וסקרה את המתודות החדשניות בתחום המתפתח, תוך התייחסות להיבטים כלכליים, סביבתיים וחברתיים. בהתאם לגישות המחקריות והיישומיות של "עיצוב שירות", חקרו צוותים משותפים של סטודנטים משנקר ומאוניברסיטת קלן הגרמנית סוגיות בוערות בחברה הישראלית, בהן: יחס לטרנסג'נדרים, אפליית בני העדה האתיופית וגזענות כלפי אזרחים ישראלים. 

לאחר הגשות הסיכום של הסדנה, ציינה פרופ' מאגר כי איכות העבודות היתה מרשימה ויוצאת דופן, בעיקר נוכח פרק הזמן הקצר שעמד לרשות הסטודנטים – 4 ימים בלבד. ראש התכנית לתואר שני בעיצוב, מר איציק רנרט, הדגיש את חשיבותו של התחום למעצב של ימינו ואמר כי "העיסוק המשותף של הסטודנטים מישראל ומגרמניה בסוגיות מקומיות היה מרתק במיוחד והדגיש את חשיבות שיתופי הפעולה הבינלאומיים שאנחנו מקיימים". 

מעצבים שירות: משתתפי הסדנה הבינלאומית עם פרופ' מאגר (צילום: אחיקם בן-יוסף)

פרופ' מאגר נחשבת לחוקרת המובילה בעולם בתחומה והיא יעצה למגוון ארגונים וחברות העוסקים בתחומי השירות, בהם: חברת התעופה הגרמנית Lufthansa, דויטשה טלקום, דויטשה בנק, הדואר השוויצרי, נוקיה ומקדונלד'ס. בנוסף, היא עורכת של כתב העת Touchpoint, העוסק בכלל היבטי עיצוב השירות וחוויית הלקוח.

whatsapp
לייעוץ ופרטים נוספים
whatsapp
יצירת קשר
רוצה ללמוד בשנקר? מלא/י את פרטיך ואנחנו ניצור עמך קשר