אמנות בשדה המורחב: ד״ר יערה גיל גלזר על ספרי צילום תיעודיים וגלגוליהם: עדות > פרופגנדה > ביקורת חברה ותרבות > אמנות

הרצאה

אמנות בשדה המורחב: ד״ר יערה גיל גלזר על ספרי צילום תיעודיים וגלגוליהם: עדות > פרופגנדה > ביקורת חברה ותרבות > אמנות

האם צילום תמיד משקף את המציאות? כדי להתחיל ולענות על שאלה זו אולי כדאי שנשאל קודם, מתי התחלנו לייחס למדיום זה תכונות תיעודיות ומתי ניתן לו מקום ככלי חברתי. במסגרת סדרת ההרצאות  "אמנות בשדה המורחב",  ד״ר יערה גיל גלזר תציג את המושג "צילום תיעודי" כפי שעלה והוגדר בשנות ה-1930-1940 בארה"ב, בהקשר של המיזם התיעודי הידוע בהיסטוריה של הצילום: פרויקט הצילום של המינהל לביטחון החקלאות (ה-FSA), שפעל במסגרת הניו-דיל בתקופת השפל הכלכלי. המושג ייבחן לאור תצלומים שעניינם פועלי חקלאות עניים בתקופת השפל, ובמיוחד לאור השימושים השונים שנעשו בתצלומים אלה.

בעוד שצילומים אלו שימשו בעיקר כעדות לעוני כפרי-חקלאי וככלי תעמולתי בידי הממשלה לקידום חקיקה לטובת הסוגיה, שימוש רדיקלי ויוצא דופן בהם משתקף בספרי צילום תיעודיים, בהם הם משמשים ככלי למחאה כלפי המערכת הקפיטליסטית ואף כלפי אפלייתם של מיעוטים, ובעיקר של שחורים. בימינו הופכים לעתים קרובות תצלומים FSA ל"אמנות" ומוצאים מהקשרם הפוליטי-חברתי המקורי.

​בראש העמוד: דורותיאה לאנג, מחוז קארן, קלפורניה, 1938

whatsapp
לייעוץ ופרטים נוספים
whatsapp
יצירת קשר
רוצה ללמוד בשנקר? מלא/י את פרטיך ואנחנו ניצור עמך קשר