הרצאה: אלון ברטל מגיע להרצות על מערכות המלצה לניתוח התנהגות לקוחות ברשת

הרצאה

הרצאה: אלון ברטל מגיע להרצות על מערכות המלצה לניתוח התנהגות לקוחות ברשת

העולם סביבנו הופך יותר ויותר דיגיטלי וכולל מדיות חברתיות, אינטרנט, מובייל, אפליקציות, פייסבוק, ווטסאפ, וויז, איביי, אמזון ועוד. ההיצע הוא ענק. כיצד נדע לבחור מוצר מבין עשרות מוצרים דומים? אלון ברטל מגיע לקורס "בינה עסקית" של בית הספר להנדסת תעשייה וניהול  בהנחיית מיכל קורן על מנת לעשות סדר בדברים ולהראות כיצד ניתן לארגן את המבחר האינסופי בדרכים חכמות. 

מערכות המלצה הן אלגוריתמים חכמים המשמשים לניתוח כמויות אדירות של מידע (Big Data) באמצעות בחינת התנהגות אדם ו/או קבוצה גדולה של אנשים. המערכות מספקות המלצות למשתמשים ומסייעות להם במציאת פריטים בעולם רבוי נתונים. המלצות אלו כוללות חברים חדשים בפייסבוק, מוצרים לרכישה, סרטים לצפייה וכו׳.

כאשר עובדים דרך מערכות אלו ישנו שימוש רב במידע לגבי התנהגות המשתמש הבודד או קבוצת משתמשים, כגון הרגלי צריכה, היסטוריית גלישה, שיוך אנשים לקבוצות והסקה על הרגלי הקבוצה. לצורך איסוף המידע נעשה שימוש בשיטות שונות הכוללות איסוף בצורה ישירה, למשל המשתמש מדרג מוצר (גוגל פליי) או איסוף מרומז הכולל שיטות מגוונות החל מסטטיסטיקה פשוטה, חוכמת ההמונים ועד חיזוי אוטומטי של העדפות המשתמשים. אך למערכות אלו גם חסרונות והן חשופות לסיכון של הטיה ורמאות. למשל הטיית התוצאות בשל שימוש בפרסומות.

אלון ברטל הוא  דוקטורנט לתעשייה וניהול, בעל תואר ראשון ושני בהנדסת תעשייה וניהול במסלול התמחות מערכות מידע וכחלק מניסיונו המקצועי שימש כמנהל פרויקטים בחברת אמן. ברטל מתמחה ברשתות חברתיות וניתוח התנהגות אנשים באינטרנט באמצעות שימוש בגרפים, פיתוח אלגוריתמים ומערכות לומדות. 

whatsapp
לייעוץ ופרטים נוספים
whatsapp
יצירת קשר
רוצה ללמוד בשנקר? מלא/י את פרטיך ואנחנו ניצור עמך קשר