פרהטייפ: מפגש עם צליל דרך הקלטה

הרצאה

פרהטייפ: מפגש עם צליל דרך הקלטה

התפישה המקובלת ביחס לטכנולוגיה של הקלטת סאונד גורסת שבעיקרה המכונה מתעדת אירוע צלילי, מייצרת מעין תשליל של המופע על מאפייניו הטמפורליים. תשליל זה מהווה בסיס עבור מהלך של חזרה, קרי השמעתו מחדש של האירוע.

גיא דוביוס מבקש במחקרו להאזין ולחשוב מחדש על המפגש אשר מתקיים במרחב הממוכן עם צליל, הוא מציע להתייחס להקלטה כאירוע בפני עצמו ולא כתשליל או דימוי של אירוע קודם.

פרהטייפ (Pēratape) היא מכונה שנבנתה במסגרת מחקר הדוקטורט, ואשר משמשת כאפרטוס דרכו נחשף המערך הטכנולוגי של ההקלטה כאסמבלז׳ של כוחות פיזיקאליים וחשמליים אשר מהותן אינה ייצוג של צליל כזה או אחר, אלא ככוח פואטי בזכות עצמו. דרך פרהטייפ נקרית הזדמנות לתנועה אחרת ביחס לצליל ומקומו כחומר בעולם האמנות.

דר. גיא דוביוס הוא אמן וחוקר, עוסק בסאונד כחומר וכהוויה הפוליטית.

דוביוס סיים בהצטיינות תואר שני, ולאחריו השלים מחקר דוקטורטThe Poetic Mechanics of Erasure: Practicing the Minor Politics of Sound Recording באקדמיה לאמנות של בירמינגהם, בהנחייתה של הפילוסופית ג׳וני גולדינג. ב 2008 הקים את הצימר, חלל קהילתי לפרקטיקות ניסיוניות באמנות, ובמהלכו ייסד ואצר את פסטיבל הטייפים של הצימר, הפסטיבל האור קולי, ופסטיבל לא כלים.

ההרצאה מתקיימת בשיתוף ובתמיכת האיגוד המקצועי של האמנים הפלסטיים בישראל

whatsapp
לייעוץ ופרטים נוספים
whatsapp
יצירת קשר
רוצה ללמוד בשנקר? מלא/י את פרטיך ואנחנו ניצור עמך קשר