לומדים דרך לימוד: היחידה לקידום הוראה ערכה יום עיון מיוחד בהוראת עיצוב

כנסים

לומדים דרך לימוד: היחידה לקידום הוראה ערכה יום עיון מיוחד בהוראת עיצוב

ביום חמישי ה-22.3 התקיים בשנקר יום עיון ראשון מסוגו אשר עסק בסוגיות ייחודיות להוראה בתחומי העיצוב. דגש מיוחד ניתן להנעת שיח אקדמי ושיתופי בין מחלקות, בין ראשי המחלקות והמרצים מרחבי הפקולטה. לאחר דברי הפתיחה של נשיאת שנקר יולי תמיר, ניתנה הרצאה קצרה מפיה של ד״ר רבקה ודמני, חברת מל״ג וחברת ות״ת, אשר הציגה בפני הסגל תפיסות פדגוגיות חדשניות ומתקדמות אשר מטרתן להתאים ולעדכן את שיטות הלמידה וההוראה באקדמיה ביחס לשינויים התרבותיים והטכנולוגיים שהתרחשו בשני העשורים האחרונים.

בהמשך הציגה הגברת יעל דורון דרורי, אשת חינוך, מרצה ויועצת לחשיבה גמישה, הרצאה בנושא פערי תקשורת בין דורית ושינויים בקונבנציות והציעה קונספטים עדכניים ללמידה בסיוע טכנולוגיה – טכנופדגוגיה. בחלקו השני של הבוקר התקיים פאנל פקולטה בו האזינו ל-5 שיחות בין ראשי מחלקות ונציגים שהם הזמינו לשיחה. השיחות עוררו תגובות ועניין רב בקרב קהל המרצים וסוכם ששיח מסוג זה צריך המשכיות ופיתוח. בין הדוברים:

  • אורי סאמט עם יואב מילר – איך מקנים למישהו את הסקרנות ללמוד?
  • איציק רנרט ופרופ׳ דגנית שוקןשטרן בשיחה עם יונתן ונטורה – איך מייצרים בין תיאוריה לפרקטיקה?
  • דקל בוברוב עם נירית בנימיני – מה משקל הכובד של דרישות השוק מול מטרות האקדמיה, יוצר עצמאי, נאמן לעצמו לעומת יוצר העובד מול קהל יעד למול הסביבה
  • הדס הימלשיין וגלי כנעני – הוראה בין מחלקתית קורסים משותפים לשתי מחלקות – איך עושים את זה?
  • יואב זיו עם עדן עופר – מה המאפיינים של קורס מוצלח?

חלקו השלישי של יום העיון המשיך עם סדנא של פרופ׳ אן בודינגטון (ברייטון אנגליה) במהלכה שוחחו המרצים בנושא תהליכי למידה המתמקדים בתוצרי למידה והקניית יכולות (outcomes) לעומת תהליכי למידה המתמקדים במטרות ותוצאות פרקטיות (objectives).

היחידה לקידום הוראה בשנקר הוקמה לפני כשנתיים ושמה לה למטרה לפתח את מנגנוני ההוראה בפקולטות בשנקר, לייצר שיח פדגוגי במסגרת הפקולטה, לעורר עשייה ומחשבה בהקשר של חדשנות בהוראה ולקדם חניכה של מרצים חדשים.

whatsapp
לייעוץ ופרטים נוספים
whatsapp
יצירת קשר
רוצה ללמוד בשנקר? מלא/י את פרטיך ואנחנו ניצור עמך קשר