מי, מה, כמה, למה, איך: הכירו את נופר חיימוביץ, בוגרת המחלקה לעיצוב אופנה

בוגרים

מי, מה, כמה, למה, איך: הכירו את נופר חיימוביץ, בוגרת המחלקה לעיצוב אופנה

'"

הכר את הבוגר: סקרנים לגלות מה הבוגרים שלנו עושים היום? רוצים לדעת מה עבר עליהם מאז סיימו את לימודיהם? איפה הם נמצאים ומה הם עושים? 

בפרויקט משותף עם ארגון הבוגרים שלנו, נפגוש לשיחה צפופה בוגר/ת מאחת ממחלקות הלימוד בשנקר ונשמע את הסיפור שלהם ממקור ראשון ואת תשובותיהם לכל השאלות המסקרנות: מי, מה, איך, כמה ולמה! מוכנים? הנה אנחנו מתחילים:

rn", #, #, "

מי? נופר חיימוביץ׳, בת 39, בוגרת המחלקה לעיצוב אופנה (שנת 2007) מתגוררת בניו יורק, נשואה לאלעד ברוך (בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי שנת 2005) ובעלת מותג תכשיטי האופנה Reason To Be Pretty.

מתוך צילומי הקולקציה של Reason To Be Pretty (צילום: Jennie Barst)

מה?

"עברנו לניו יורק לפני כ 10 שנים, כדי להגשים את החלום האמריקאי. ההתחלה, כמו כל ההתחלות, לא הייתה קלה. בעקבות הקריסה הכלכלית בשנת 2008 תחום האופנה והעיצוב היה מבין הראשונים שנפגעו. עשיתי סטאז׳ים בבתי אופנה שונים (בחינם, בטח שבחינם), עבדתי בחברה שעיצבה רקמות קוטור למעצבי על, ואז התחלתי עסק קטן משלי, כי תמיד ברגעים הכי נמוכים זה הזמן להתחיל דברים נפלאים.

אני אוהבת לאפות ולבשל ולארח, אני מאוהבת בניו יורק כמו טינאייג׳רית ועדיין מתרגשת לראות את האמפייר סטייט בילדינג בכל פעם מחדש. אני אוהבת להתלבש בצורה מיוחדת, עם המון הומור, תמיד עם איזושהי נגיעה של צבע, אספנית סניקרז ווינטאג׳ ובגדי מעצבים ישראליים כפייתית (בעיקר שמלות פרחוניות) ויש בי אובססיה קלה להפוך כל דבר ליפה יותר. קוראים לזה To Prettify.

יש לנו שיח מעניין בבית על עיצוב ותכשיטים בבית, לפעמים זה כייף לחיות עם עוד מעצב (גם אלעד מעצב כיום תכשיטים והוא דיזיין דיירקטור בחברה מסחרית) ולעתים זה קשה כי לצד השני יש דעה עיצובית וטעם משלו. אמנם התחלנו כהפכים גמורים (הוא מעצב תעשייתי מינימליסט ואני וורודה מנצנצת ומוגזמת) אך כיום רואים את ההשפעה ההדדית העיצובית שלנו האחד על השנייה (בכל זאת כמעט 13 שנים יחד)."

מתוך צילומי הקולקציה של Reason To Be Pretty (צילום: Jennie Barst)

כמה?

"את Reason To Be Pretty התחלתי ב 2009 מתוך האהבה שלי לרקום, התחלתי מלעצב חולצות רקומות בעבודת יד, לאט לאט הרקמה השתחררה מהבגד ועברה להיות תכשיט, אז גם יצרתי קולקצית שמלות משי מופלאה שיהיה גם מה ללבוש עם השרשראות והתחלתי למכור. עם השנים העסק התפקס והתמקד, האהבה הגדולה שלי לוורוד ולדברים יפים ולצבע מעולם לא שכחה, אך התחלתי ליצר פריטים מפרינג׳ וחבלים הצבועים בעבודת יד (כי אלה החומרים שהכרתי כמעצבת אופנה).

בשלוש העונות האחרונות, מאז שהתחלנו למכור בעיקר ביפן, ועם גדילת העסק בארה״ב, לקחנו טוויסט שהוא יותר בוהמייני מודרני, סוג של מינימליסטי עבורי (עד כמה שעגיל פרינג׳ ורוד יכול להיות מינימליסטי) והכנסנו חומרים נוספים כמו עץ וחלקים שפיתחנו במפעל שלנו בסין (העונה אנחנו מציגים טבעות בפעם הראשונה).

כל פריט מעוצב על ידי, ומיוצר בסטודיו שלנו בהארלם. לי מאוד חשוב שהפריטים יהיו בולטים, יפים, שהמילה פריטי תהיה האסוציאציה הראשונה שעולה כשרואים אותם, ועם זאת שזה לא יהיה פריט בומבסטי מידי אלא משהו שכל אחת יכולה לענוד והיא לא חייבת להיות איזו פאשוניסטה מוגזמת. בנוסף הפריטים כולם קלים מאוד, כמו שחשובה לי הנוחות בבגדים והנעליים שלי, התכשיטים שלי גם הם נוחים לענידה ונעימים על הגוף, כי אני רוצה שהלקוחה תהנה מהם ותענוד אותם כל הזמן. לפעמים המוצר כל כך קל שאני שוכחת שהוא עלי ופתאום הוא מושך את העין של מישהו שמחמיא לי." 

מתוך צילומי הקולקציה של Reason To Be Pretty (צילום: Jennie Barst)

למה?

"הדבר הכי חשוב בעיני כמעצבת היא גמישות מחשבתית, הבנה שדברים משתנים עם הזמן עם השנים, להישאר נאמנה לקו העיצובי שלך, לאני מאמין שלך כמעצבת, לשמור על העקרונות והשפה שאת מדברת שרק לך יש אותה, ולזרום עם מה שקורה ועם הזמן בלי לכפות את עצמך על הקולקציה או לתת לקולקציה או למה שאת חושבת שהיא צריכה להיות להשפיע עליך."

"עד היום, גם אחרי כל השנים, אני חושבת שההתייחסות שלי לתכשיטים היא כמעצבת אופנה ולא כמעצבת תכשיטים, אני רואה את התכשיט כמשהו לביש שמשנה את ההופעה ואת הבגד ואת התחושה של העונדת."

rn

"הרבה פעמים אנחנו מאמינות במשהו, ומה שנמכר הוא משהו אחר לגמרי, אז גם להתקדם עם הלקוחה ולהיות קשובה לה."

rn

איך?

"כיום אני מוכרת באתר שלי, באטסי, ובחנויות ביפן ובארה״ב. אני מקווה שנמשיך לגדול ולפתח את הקו שלנו. אני מאוד אוהבת את הטוויסט העיצובי הנקי יותר שלקחתי, אני מרגישה שהעסק מתפתח ומשתנה ומתאים לי ולאיך שאני משתנה ומתבגרת עם החיים. בימים אלה אני משיקה קולקציה חדשה. בגלל ההתחממות הגלובלית והעולם המטורף המהיר נטול הזמן והעונות שבו אנחנו חיים כיום ובגלל אופי המכירות אונליין ואופי העסק שלי שבו הכל נעשה בעבודת יד לפי הזמנה, אני לא בדיוק אוהבת לקרוא לה קולקצית סתיו 2017 כי זה מגביל, אז היא נקראת Celestial Boho מצד שני, בגלל שאני עובדת עם שואורום, אני תמיד חייבת לעבוד שתי עונות מראש על הקולקציות, אז אנחנו עכשיו מראים את האביב הבא לחנויות ומשיקים סתיו אונליין. תקופה מאוד מבלבלת."

טיפ נוסף הוא שיש קהילות נהדרות ברשת של מעצבות שתומכות האחת בשניה. אני מנהלת קהילה כזו ששמה עצה ורודה שבה אני חולקת מהידע והניסיון שצברתי ולומדת כל יום מהמעצבות הנפלאות שחברות בה. לשתף ולהשתתף וללמוד מנסיונם של אחרים הוא דרך נפלאה לחדד את החזון שלך, לדעת על מה לשים דגש בעסק, וזה גם חשוב לקארמה, בעיקר בתעשיה כל כך תחרותית כמו שלנו. דווקא אז חשוב שיבינו ששיתוף ידע זה חשוב."

בראש העמוד: מתוך צילומי הקולקציה של Reason To Be Pretty (צילום: Jennie Barst)

rn"'

whatsapp
לייעוץ ופרטים נוספים
whatsapp
יצירת קשר
רוצה ללמוד בשנקר? מלא/י את פרטיך ואנחנו ניצור עמך קשר