FORBES: ראיון עם יצחק בלומנטל, מנכ"ל נמל אשדוד

בוגרים

FORBES: ראיון עם יצחק בלומנטל, מנכ"ל נמל אשדוד

עוד פחות מחמש שנים ייפתחו שני נמלי ים חדשים בישראל: נמל הדרום, המוקם צפונית לנמל אשדוד, ונמל המפרץ, המוקם בחיפה. עם ההודעה על הקמת הנמלים, בשנת 2013 , אמר ראש הממשלה בנימין נותניהו, כי "זהו יום חג לישראל". הנחת העבודה היתה שהגברת התחרות בנמלים, שאחראים על 98% ממטעני סחר החוץ של ישראל, תאפשר להוריד את יוקר המחיה בישראל ותהפוך את הייצוא לאטרקטיבי יותר. אבל בפועל, העריכו כל הפרשנים, המטרה היתה לשבור את הוועדים, ששלטו בנמלי ישראל ביד רמה. "אני לא מוכן לקבל את המונופול הזה", אמר נתניהו בזמנו, "זה נגמר. אלפיים איש לא יחנקו אותנו ולא ישתקו את המשק".

כיום, רגע וחצי לפני פתיחת הנמלים החדשים בהשקעה של מיליארדים, לא ברור עדיין האם מדובר בצער שאכן ייעל את המשק, או שמא בניסיון עקר שיהפוך במהירות לפיל לבן, לא יקצר את התור לפריקה בנמלים ולא יפחית את יוקר המחיה. יש מי שכבר הושפע מהתוכנית להקמת הנמלים החדשים – נמל אשדוד, עובדיו ומנהליו. בשנים שחלפו מאז ההודעה על הקמת הנמלים החדשים, ועם מינוי מנכ״ל חדש לנמל, עוסקים בנמל אשדוד בהתייעלות ובהיערכות לתחרות החדשה. ״גיבשנו תוכנית אסטרטגית עד לשנת 2028 בהיקף השקעה של 2.4 מיליארד שקל, שיודעת לנתח את האתגר שעומד לפנינו ומה אנחנו אמורים לעשות", אומר יצחק כלומנטל, מנכ״ל נמל אשדוד.

בראש העמוד: נמל אשדוד (צילום: נויקלן, ויקיפדיה)

whatsapp
לייעוץ ופרטים נוספים
whatsapp
יצירת קשר
רוצה ללמוד בשנקר? מלא/י את פרטיך ואנחנו ניצור עמך קשר